B2B elektronický obchod medzi podnikmi popisuje transakcie objednávok medzi podnikmi prostredníctvom online predajného portálu. Všeobecne platí, že B2B elektronický obchod sa používa na zlepšenie výkonnosti predajného úsilia spoločnosti; lebo objednávky sú spracovávané digitálne, zvyšuje sa efektivita nákupu pre veľkoobchodníkov, výrobcov, distribútorov a ďalšie typy B2B predajcov. Rozvíjajúce sa technológie elektronického obchodu znižujú bariéru vstupu tradičných spoločností B2B na trh, aby odstránili sprostredkovateľa a predávali priamo spotrebiteľovi (B2B2C).
Myslíte si, že poznáte svojho typického zákazníka B2B? Môže to byť čas na zamyslenie. Nové technológie môžu napomáhať digitalizácii sektoru B2B, ale to bolo tiež riadené rozvíjajúcou sa demografickou skupinou „priemerného“ kupujúceho B2B.
Rovnako ako v prípade B2C je dôležité mať na pamäti, že na konci každej transakcie B2B je skutočná osoba. Na ich nákupné rozhodnutia vplýva veľa rovnakých faktorov, ktoré poháňajú zákazníkov B2C, čo znamená, že tiež očakávajú rovnakú zákaznícku skúsenosť počas celej svojej nákupnej cesty.
Mileniáli, tiež známi ako generácia Y, v súčasnosti robia 73% všetkých rozhodnutí o nákupe B2B. Vyrastajú s internetom a mobilnými telefónmi a sú digitálne natívne a viac technologicky zameraní. Skúsenosti zákazníkov B2C v ich osobnom živote výrazne ovplyvňujú to, čo očakávajú od transakcií B2B. Popremýšľajte, aké vlastnosti si pri zadávaní objednávky B2C ceníte - rýchlosť, pohodlie, flexibilné možnosti doručenia ... to sú to, čo hľadajú vaši zákazníci B2B pri zvažovaní obchodovania s vami.