01. 05. 2023
Upozorňujeme na nový typ podvodu!
V poslednej dobe sa čoraz častejšie stretávame s rôznymi podvodmi pomocou internetu. Treba byť obozretný, aby sme podvodníkom nenaleteli. Ich vynaliezavosť nemá hraníc a vymýšľajú rôzne spôsoby, ako získať financie od našich zákazníkov.
Ako postupujú podvodníci?
- Slovenský (EU) zákazník si vyberie z obrázkového eshopu pod hlavičkou Aliexpress tovar a zaplatí kartou. Táto stránka je však falošná.
- Agenti falošného obchodu náhodne tipujú a dohľadávajú aktívne číslo ľubovoľnej zásielky z portfólia DHL, ktoré smeruje do rovnakej krajiny z akej si zákazník objednal tovar.
- Dohľadané číslo náhodnej zásielky smerujúcej na SK pošlú podvedenému zákazníkovi.
- Aliexpress má v obchodných podmienkach 14 dní na reklamáciu. Zákazník je trpezlivý, vidí že zásielka je už v jeho krajine, predpokladá nejaké colné konanie prípadné preskladnenie z centrálneho prekladiska alebo na krajské/oblastné depo.
- Zákazník čaká pár dní, možno týždeň, nič sa nedeje. Skúsi znova sledovacie číslo zásielky a s prekvapením zisťuje, že bola už doručená a prevzatá.
- Ak prešlo 14 dní, čo je pravdepodobné, svoje peniaze už nikdy neuvidí.
Prosíme zákazníkov, aby kontrolovali pravosť stránok na internete.
Tím DHL Express
Newsletter
Odoberajte náš newsletter.
Budete informovaný o aktuálnych kampaniach a novinkách zo sveta logistiky.