img

25. 09. 2023

Prieskum DHL Online Shopper: 95 % online nakupujúcich opustí nákup, ak nie je k dispozícii ich preferovaná možnosť doručenia.

  • DHL eCommerce zverejňuje svoj prvý Global Online Shopper Survey pokrývajúci hlavné globálne trhy v rámci Európy, Ameriky, Stredného východu, Afriky, Ázie a Tichomoria a Číny.
  • Preferencia doručovania mimo domu naďalej rastie, najmä v Európe, pričom 72 % nakupujúcich požaduje flexibilitu pri zmene možnosti doručenia na poslednú chvíľu.
  • Sedem z desiatich nakupujúcich na celom svete využíva sociálne médiá na inšpiráciu, pričom Facebook a Instagram vedú k úspechu.
  • 70 % zákazníkov považuje možnosti udržateľného dodania za dôležité a 49 % by v tejto súvislosti dokonca akceptovalo dlhšie dodacie lehoty, ale iba 28 % by zaplatilo viac.

Bonn, 26. septembra 2023: Elektronický obchod DHL dokončil úplne nový globálny prieskum online nakupujúcich na rok 2023 a zverejnil aj novú európsku správu. Na získanie podrobného prehľadu o ich nákupných vzorcoch v elektronickom obchode sa uskutočnil prieskum medzi kupujúcimi z desiatich krajín v celej Európe a po prvýkrát z 13 krajín na celom svete. Prieskumy online nakupujúcich ponúkajú informácie o tom, kde a prečo nakupujú v zahraničí, čo nakupujú a míňajú, aký majú postoj k dodávke a vráteniu tovaru a prečo je pre online nakupujúcich na celom svete dôležitá udržateľnosť. Pokryté sú hlavné globálne trhy v rámci Európy, Ameriky, Stredného východu a Afriky, ako aj ázijsko-pacifickej oblasti a Číny.
„Výsledky nášho najnovšieho prieskumu online nakupujúcich naznačujú, že flexibilita a transparentnosť dodávok sú pre zákazníkov kľúčové. Čoraz dôležitejšou otázkou sa však stáva aj udržateľnosť, pričom takmer polovica zákazníkov je dokonca ochotná akceptovať dlhšie dodacie lehoty. Ochota platiť viac je však stále relatívne nízka s 28 % – sme však presvedčení, že sa to zmení aj s rastúcim počtom udržateľných možností a riešení dodania. Naša správa poskytuje oveľa cennejšie informácie o tom, čomu musia online predajcovia venovať pozornosť, aby zabezpečili spokojnosť zákazníkov. A ako je možné dosiahnuť úspešné cesty zákazníkov,“ hovorí Pablo Ciano, generálny riaditeľ DHL eCommerce.

Flexibilita a plánovateľnosť sú kľúčové
Flexibilné možnosti doručenia sú pre online nakupujúcich životne dôležité. 95 % nakupujúcich na celom svete uvádza, že v minulosti opustili nákup, pretože preferovaná možnosť doručenia, ako je doručenie do domu alebo možnosť dodania do priehradiek na balíky alebo do obchodov s balíkmi, nebola k dispozícii. To isté platí pre spotrebiteľov v Európe. 90 % európskych kupujúcich tvrdí, že nedokončili online objednávku, pretože tovar nebolo možné doručiť na miesto alebo v čase, ktorý im vyhovoval.
Pre zákazníkov je dôležitá aj možnosť presmerovania dodávok na poslednú chvíľu. 75 % nakupujúcich na celom svete a 72 % Európanov chce flexibilitu pri zabezpečení doručenia ich balíka na iné bezpečné miesto, keď nie sú doma.

Okrem toho približne dve tretiny európskych online nakupujúcich chcú pred zadaním objednávky vedieť, ktorá doručovacia spoločnosť spracováva ich zásielky. 43 % by dokonca opustilo svoj košík, ak by sa im nepáčil ponúkaný poskytovateľ doručenia. Pri pohľade na spotrebiteľov na celom svete sa objaví podobný obraz. 70 % tvrdí, že vedieť o doručovacej spoločnosti je veľmi dôležité a 43 % by zrušilo online nákup, ak by doručovateľovi neverili. Počet v regiónoch ako Blízky východ a severná Afrika dokonca stúpa na 61 %. Stručne povedané, rad možností doručenia zohráva kľúčovú úlohu pre online nakupujúcich v Európe a na celom svete.

Nakupovanie na sociálnych sieťach a služby predplatného sú na vzostupe
Kanály sociálnych médií sa stávajú čoraz dôležitejšími ako predajný kanál pre maloobchodníkov. Sedem z desiatich nakupujúcich na celom svete využíva sociálne médiá na nákupnú inšpiráciu. Čína a Thajsko vedú v rebríčku nakupovania na sociálnych sieťach. Viac ako polovica respondentov tvrdí, že pravidelne nakupuje na platformách sociálnych médií, pričom celosvetový priemer je 28 %. V Európe 48 % zákazníkov v minulosti nakupovalo prostredníctvom sociálnych médií, pričom hlavnými kanálmi boli Facebook a Instagram. TikTok sa tu však výrazne presadzuje a vďaka popularite streamovania videí je YouTube dôležitým hráčom aj na trhu predaja sociálnych médií.

Na vzostupe sú aj predplatné služby. 31 % Európanov tvrdí, že má aspoň jedno predplatné u online predajcu, pričom najobľúbenejšie je predplatné krásy a jedla. Na celom svete má 36 % nakupujúcich predplatenú službu online predajcu. Kozmetické produkty sú predplatiteľom číslo 1, po ňom nasleduje jedlo a oblečenie.

Nakupujúci chcú ísť ekologicky a 49 % by dokonca akceptovalo dlhšie dodacie lehoty
Udržateľnosť je aj naďalej dôležitým aspektom pre online nakupujúcich. 64 % Európanov tvrdí, že udržateľné nakupovanie online je pre nich dôležité, ale iba jeden z piatich je ochotný priplatiť si za ekologickejšie doručenie – očakáva, že dodatočné náklady zaplatia maloobchodníci. Avšak 49 % európskych zákazníkov je pripravených akceptovať dlhšie dodacie lehoty, ak to znamená, že dodávka je udržateľnejšia. Pri globálnom pohľade sa zobrazí podobný obrázok. Viac ako 70 % respondentov tvrdí, že udržateľnosť je pre nich dôležitá pri nakupovaní online a takmer polovica by bola ochotná čakať dlhšie na svoje dodávky. Ak však máme na výber, len 28 % považuje za vhodné zaplatiť viac za udržateľnejšie dodanie.

Zákazníci využívajú rôzne možnosti platby
Maloobchodníci elektronického obchodu po celom svete ponúkajú rôzne možnosti platby. 85 % európskych online nakupujúcich a 85 % celosvetových zákazníkov je spokojných s možnosťami platby ponúkanými pri pokladni. Kreditné alebo debetné karty a digitálne peňaženky, ako je PayPal, sú stále najobľúbenejšie, ale možnosti BNPL (kúpiť teraz, plaťte neskôr) sú na vzostupe v Európe, najmä vo Švédsku, Holandsku, Nemecku a Rakúsku, zatiaľ čo dobierka stále hrá rolu. významnú časť vo veľkých častiach sveta, ako je región MENA (32 %), Česká republika (22 %) a Taliansko (15 %).

Prieskum DHL Online Shopper Survey 2023 poskytuje prehľad o medzinárodnom odvetví elektronického obchodu, konkrétnych trhoch a preferenciách spotrebiteľov. Spoločnosť DHL eCommerce si objednala štúdiu s cieľom lepšie pochopiť online nákupné návyky spotrebiteľov v Európe a na celom svete. Globálny prieskum sa uskutočnil na 13 globálnych trhoch (Argentína, Austrália, Brazília, Kanada, Čína, India, Malajzia, Maroko, Nigéria, Južná Afrika, Thajsko, Spojené arabské emiráty a USA), plus 10 európskych krajín a zúčastnilo sa ho 11 500 účastníkov. Európsky prieskum sa hlbšie ponorí do 10 kľúčových európskych trhov (Spojené kráľovstvo, Francúzsko, Španielsko, Nemecko, Švédsko, Poľsko, Holandsko, Taliansko, Česká republika a Rakúsko) a obsahuje informácie o 5 000 európskych kupujúcich.

Prieskum DHL Online Shopper Survey 2023 je k dispozícii na bezplatné stiahnutie na adrese:
https://dhl.com/european-online-shopper-survey-2023
https://dhl.com/global-online-shopper-survey-2023
https://dhl.com/online-shopper-survey-2023

Newsletter
Odoberajte náš newsletter.
Budete informovaný o aktuálnych kampaniach a novinkách zo sveta logistiky.