14. 11. 2021
Na trhu e-commerce je 2,14 miliardy zákazníkov. DHL doručí tovar po celom svete
Na trhu e-commerce je 2,14 miliardy zákazníkov. DHL doručí tovar po celom svete
Celosvetová pandémia koronavírusu zasiahla prakticky každú oblasť nášho života. Výnimkou nie je ani spotrebiteľské správanie: novým normálom sa stalo nakupovanie online. Jeden príklad za všetky. V roku 2019 nakúpili zákazníci na celom svete prostredníctvom e-commerce 14 % z celkového objemu predaného tovaru a služieb. O rok neskôr to už bolo 17 %. V roku 2020 sa tak v online prostredí predal tovar a služby v hodnote 26,7 bilióna dolárov. Áno, bilión je to číslo s 12 nulami. A nič nenasvedčuje, že sa tento trend bude meniť. Pri online nakupovaní to však často už nie je iba o kvalite tovaru a o cene, čoraz väčšiu rolu v rozhodovacom proces hrá spôsob a rýchlosť doručenia.
Zákazník očakáva rýchle doručenie tovaru
Podľa spoločnosti Metapack, vyvíjajúcej doručovací softvér pre e-commerce, až 91 % online zákazníkov sa zaujíma o možnosti doručenia ešte pred vytvorením objednávky. Doručenie door-to-door, teda od predajcu priamo k zákazníkovi domov, bolo pre mnohých počas pandémie vykúpením. Namiesto návštevy pošty, odberného miesta či kamenného obchodu, obmedzili kontakt pri nákúpe na stretnutie s jedným človekom – kuriérom. Dôležitým faktorom však bola tiež rýchlosť.
Podľa Google Consumer Barometer maloobchodníci v e-commerce ponúkajúci expresné doručenie rastú až o 60 % rýchlejšie ako tí, ktorí túto možnosť neponúkajú. Ďalším plusom, ktorí predajcovia ocenia, je priemerná hodnota nákupu: s ponukou expresnej dopravy rastie hodnota nákupu v niektorých prípadoch až o 70 % v porovnaní s ekonomickou dopravou. Stáva sa tak novým normálom, že zákazník túži po čo najrýchlejšom doručení – navyše, k sebe domov. Bez ďalšieho sprostredkovateľa.
Oslovte miliardový trh
Takmer každý predajca v e-commerce túži rásť – či už objemom predaného tovaru, alebo „iba“ tržbami. Slovensko je však pomerne malý trh. Z necelého 5,5 milióna obyvateľov v roku 2020 podľa prieskumu spoločnosti FinGo nakupovalo online až 70 % Slovákov, teda približne 3,8 milióna ľudí. Na celom svete je však 7,87 miliardy obyvateľov, podľa odhadov v roku 2021 cez e-commerce nakúpi z tohto počtu až 2,14 miliardy zákazníkov. Teda viac ako štvrtina obyvateľov Zeme nakupuje cez internet. A to je už trh, o ktorý sa oplatí zabojovať.
Či už sa obchodník špecializuje na B2C alebo B2B, doručovacia spoločnosť DHL mu pomôže s expanziou na zahraničné trhy. Ak raz predajca presvedčí potenciálneho zákazníka o kvalite svojho produktu/služby, pri prisľúbenom rýchlom doručení sídlo spoločnosti v rozhodovacom procese nehrá zásadnú rolu. Hovoríte si, že v Európskej únii je to bez problémov, ale čo v krajinách, kde je potrebné tovar precliť? DHL, ako spoločnosť pôsobiaca vo viac ako 220 krajinách a teritóriách sveta, pokryje aj potrebné colné služby. Zákazník tak nebude musieť investovať čas a trpezlivosť do preclievacieho procesu – doručovateľ to vyrieši za neho.
Ako rýchlo dokáže doručiť DHL tovar do sveta?
Iste, zákaznícke správanie sa viac či menej líši od krajiny ku krajine, no dĺžka doručenia zásadným spôsobom vstupuje do rozhodovacieho procesu všade. Obchodník dokáže vďaka službám spoločnosti DHL doručiť tovar expresne rýchlo – aj do zahraničných destinácií. Dĺžka doručenia po celom svete sa pohybuje v intervale 1 – 5 dní, v závislosti od cieľovej krajiny. Navyše, vďaka úzkej spolupráci so spoločnosťou DHL získajú obchodníci z e-commerce sektora výhodnejšie cenové podmienky, ktoré v konečnom dôsledku ocenia najmä samotní zákazníci.
I pri celosvetovom doručovaní cez DHL ide vždy o door-to-door servis, kupujúci si rovnako môže počas procesu doručovania zmeniť adresu doručenia, skontrolovať stav zásielky, alebo si balíček nechať doručiť do jednej z partnerských recepcií DHL Express. Tých má spoločnosť celosvetovo 55-tisíc. O doručenie autom, loďou či lietadlom sa stará v radoch spoločnosti DHL 350-tisíc zamestnancov. A okrem toho obchodník získava partnerstvo s vedúcou svetovou značkou v logistike, ktorá neustále pracuje na zlepšení svojich služieb. A čím kvalitnejšie služby, tým spokojnejší zákazník i obchodník.
Láka vás expanzia na zahraničné trhy a hľadáte spoľahlivého doručovateľa alebo sa chcete o podmienkach spolupráce s DLH Express dozvedieť viac? Navštívte stránku www.expresnapreprava.sk