04. 03. 2024
DHL obnovuje partnerstvo s Formulou 1® a zdvojnásobuje flotilu nákladných vozidiel poháňaných biopalivami
- DHL si pripomína 20 rokov ako oficiálny logistický partner Formuly 1®
- Obe spoločnosti zdieľajú silný záväzok k udržateľnosti s ďalšími 19 nákladnými vozidlami poháňanými biopalivami
- Rok 2024 má rekordný kalendár s 24 pretekmi, vrátane návratu do Číny po prvý raz od pandémie koronavírusu
- Tím DHL Motorsport uvedie na trh nový obytný automobil s cieľom maximalizovať zníženie emisií uhlíka
Bonn, 27. február 2024 – Dnes DHL a Formula 1® oznamujú viacročné predĺženie svojho partnerstva, ktoré pokračuje v poskytovaní podujatí FIA Formula One World Championship™ po celom svete. S viac ako 40-ročnými odbornými znalosťami v oblasti motoršportovej logistiky oslavuje DHL svoje 20. výročie ako oficiálny logistický partner Formuly 1, čím sa stala najdlhšie pôsobiacim globálnym partnerom tohto športu. Partnerstvo zaznamenalo prechod do udržateľnejšej éry dopravy a logistiky, keďže Formula 1 sa snaží dosiahnuť svoj cieľ Net Zero do roku 2030. Po úspešnom predstavení nákladných vozidiel poháňaných biopalivami minulý rok počas európskej časti sezóny sa počet nákladných vozidiel sa tento rok viac ako zdvojnásobil na celkový počet 37 nákladných vozidiel. Každý nákladný automobil dosahuje v priemere 83 % zníženie emisií uhlíka v porovnaní s jeho naftovým náprotivkom.
„Okrem obnovenia nášho partnerstva sme hrdí na to, že sme najdlhším globálnym partnerom tohto športu a pripomíname si 20. výročie DHL ako oficiálneho logistického partnera Formuly 1, ktorý zabezpečuje preteky medzi pretekmi,“ vysvetľuje Arjan Sissing, globálny šéf značky. Marketing v DHL Group. „Obe spoločnosti zdieľajú silný záväzok k cieľom udržateľnosti a spoločnú víziu urobiť šport ekologickejším a efektívnejším. Ako priekopník v oblasti udržateľnej logistiky sme radi, že môžeme pokračovať v spolupráci s Formulou 1 pri spoločnom dosahovaní týchto cieľov.”
Počas 20-ročného partnerstva prešli Formula 1 a DHL výraznou transformáciou, najmä rozšíreným kalendárom, ktorý tento rok obsahuje 24 pretekov a bol racionalizovaný tak, aby sa vytvoril lepší tok pretekov v určitých regiónoch, aby sa skrátila prepravná vzdialenosť medzi podujatiami. Najvýraznejšia zmena sa však udiala v roku 2019, keď Formula 1 oznámila svoj cieľ Net Zero, v rámci ktorého je kľúčovým faktorom pri znižovaní emisií uhlíka súvisiacich s logistikou popredná svetová multimodálna logistika DHL zahŕňajúca cestnú, leteckú a námornú nákladnú dopravu. Spoločnosť DHL, vedúca v oblasti zelenej logistiky, okrem uvedenia nákladných vozidiel poháňaných biopalivami v minulom roku využívala pri svojej prevádzke aj palivovo úsporné lietadlá Boeing 777. Tieto lietadlá viedli k výraznému zníženiu emisií uhlíka o 17 % v porovnaní s tradičnými lietadlami. DHL a Formula 1 zostávajú neochvejné vo svojom záväzku plniť svoju zelenú agendu a počas nadchádzajúcej sezóny budú pokračovať v skúmaní ďalších iniciatív udržateľnej logistiky.
Jonny Haworth, riaditeľ obchodného partnerstva vo Formule,1 hovorí: „Ako náš najdlhší partner sa DHL stala kľúčovou súčasťou poskytovania našich podujatí, takže sme radi, že v tejto úspešnej spolupráci môžeme pokračovať po mnoho ďalších rokov. Naše partnerstvo zaznamenalo transformáciu športu viacerými spôsobmi a spoločnosť DHL nás výrazne podporila pri našom prechode na udržateľnejší šport, čo bude aj naďalej kľúčové, keď sa priblížime k roku 2030. Keďže sa trvalo udržateľná logistika neustále rozvíja, zdá sa mi tešíme sa na pozitívny vplyv a inovácie, ktoré prídu ďalej.“
Sezóna 2024 sa začína tento týždeň v Bahrajne 29. februára a znamená vzrušujúci začiatok roka. Táto sezóna, ktorá sa rozprestiera v 21 krajinách a piatich kontinentoch, zahŕňa tri trojité a päť dvojzápasov – pričom Formula 1 sa do Číny vracia po prvýkrát od pandémie koronavírusu. DHL poháňa enormné logistické úsilie pri preprave až 1 400 ton nákladu vysokej hodnoty na každý závod. To zahŕňa pretekárske autá, pneumatiky, náhradné diely, palivo, vysielacie zariadenia a marketingové a pohostinské zariadenia.
Logistický tím DHL Motorsports pozostáva zo 100 špecialistov, pričom až polovica z nich pracuje priamo na mieste. Pre vybrané európske preteky v kalendári Formuly 1 bude predstavený nový obytný automobil DHL, ktorý bude slúžiť ako domáca základňa tímu. Tento trvalo udržateľný obytný automobil vybavený solárnymi panelmi, nabíjacími a recyklačnými stanicami sa bude prepravovať pomocou nákladného auta poháňaného biopalivami.
„Okrem zvýšeného počtu nákladných vozidiel jazdiacich na biopalivá a pripravovaných iniciatív trvalo udržateľného rozvoja je tiež skvelé vidieť, že náš tím uprednostňuje ekologické cestovanie, čoho príkladom je predstavenie nového obytného auta DHL,“ hovorí Paul Fowler, vedúci oddelenia Global Motorsports. Logistika v DHL Global Forwarding. “Neustále hľadáme spôsoby, ako dosiahnuť čistý nulový cieľ Formuly 1, a sme radi, že môžeme spolupracovať s partnerom, ktorý zdieľa našu oddanosť udržateľnosti a je vnímavý k inovatívnym ekologickým riešeniam.”
V roku 2017 bola DHL Group prvou logistickou spoločnosťou na svete, ktorá si stanovila čistý nulový cieľ pre všetky emisie uhlíka súvisiace s logistikou do roku 2050. V rámci svojej stratégie udržateľnosti skupina plánuje do roku 2030 dodatočné výdavky až do výšky 7 miliárd EUR na dosiahnutie pokroku. k tomuto cieľu. Cieľom spoločnosti je zvýšiť prijímanie udržateľných palív, urýchliť elektrifikáciu svojho vozového parku a postaviť uhlíkovo neutrálne budovy. Tieto opatrenia dokazujú odhodlanie skupiny DHL znižovať svoj vplyv na životné prostredie a podporovať trvalo udržateľné postupy v logistickom priemysle spolu so svojimi partnermi a zákazníkmi.