img

03. 09. 2021

DHL EXPRESS OČAKÁVA HISTORICKÝ VRCHOL SEZÓNY V GLOBÁLNOM OBCHODOVANÍ

    • Globalizácia a Digitalizácia posúva online nakupovanie a prepravu po celom svete   do nových výšin, zatiaľ čo Covid-19 urýchľuje rozmach elektronického obchodu (E-commerce)
    • Očakáva sa zvýšenie objemov v globálnej sieti DHL Express počas vrcholu sezóny o viac ako 50% v porovnaní s vrcholom sezóny v roku 2019
    • DHL Express je pripravená: Viac ako 10 000 nových zamestnancov, nové lietadlá a významne navýšené prevádzkové kapacity každoročným investovaním približne 1 miliardy EUR

    Bonn, 26. október: DHL Express, ako popredný svetový poskytovateľ expresných služieb, očakáva v nasledujúcej špičke sezóny roku 2020  bezprecedentné objemy z online nakupovania a prepravy. Pokračujúci rast úrovne globalizácie a digitalizácie vedie k silnému nárastu počtu obchodníkov predávajúcich celosvetovo a online trhov ako sú nákupné aplikácie, pomocou ktorých si zákazník vie vybrať z globálnych ponúk. Výsledkom je aj nárast cezhraničného obchodovania v posledných rokoch. Navyše kvôli tohtoročnej dominujúcej neistote spôsobenej pandémiou korona vírusu, zákazníci prenášajú  svoje nákupné aktivity do online priestoru viac ako kedykoľvek predtým. Toto sa dotkne hlavne blížiacich sa mega nákupných dní ako sú ‘Black Friday’ a ‘Cyber Monday’ ako aj celého vianočného obdobia. Výsledkom je očakávanie DHL Express, že  v oblasti elektronického obchodu bude na celom svete dosiahnutá historicky najvyššia hodnota. Nadchádzajúca hlavná sezóna, ktorá v tomto roku doteraz  zaznamenala 35% nárast objemu v elektronickom obchode vo svojej sieti bude ďalej narastať a vyústi do vyššieho počtu zásielok nad 50% v porovnaní s minuloročnou špičkovou sezónou.

    “Mega trendy ako sú globalizácia a digitalizácia majú významný dopad na globálne obchodovanie“, vysvetľuje John Pearson, CEO v DHL Express. “V posledných desaťročiach sme videli, ako globalizácia, nárast obchodovania a interakcií zvýšili prosperitu a možnosť voľby, zredukovali chudobu, zkultivovali diverzitu a obohatili ľudské životy. V DHL Express je našou misiou umožniť globálne obchodovanie a podporiť našich zákazníkov počas dôležitých dní pre ich biznis. Zabezpečíme, aby bol tovar dopravený čo najrýchlejšie a vianočné darčeky aby boli doručené do domácností po celom svete včas. Sme hrdí na silné odhodlanie našich zamestnancov a kuriérov, ktorí plnia našu misiu spájania ľudí a zlepšovania ich životov. V čase, keď korona vírus ovplyvňuje ako ekonomiku, tak aj súkromné životy, je ich úsilie skutočne výnimočné.”

    DHL Express zaviedla pre svojich viac ako 100 000 zamestnancov vo viac ako 220 krajinách a teritóriách celého sveta množstvo predbežných bezpečnostných opatrení, a to nielen na úrovni ochranných rúšok a dezinfekcie, ale najmä zavedením prvkov ako je kontrolný mechanizmus pre dodržiavanie odstupov a práca z domu pre tie oddelenia, kde je to možné. Spoločnosť tiež vyvinula bezpečné doručovacie postupy pre príjemcov bez potreby získania podpisu od zákazníka k jeho zásielke. Toto všetko zabezpečuje fungovanie obchodu DHL zákazníkov a aj globálne obchodovanie.

    Dopad Covid-19 na online nakupovanie vyústi do zvýšených objemov a do skoršieho spustenia špičkovej sezóny.

    Nie je prekvapením, že čísla v elektronickom obchodovaní rastú, keďže tento trend bol viditeľný už v predchádzajúcich rokoch. Avšak kvôli vírusu Covid-19  objemy zásielok rástli omnoho výraznejšie než sa očakávalo. Nakoľko DHL Express funguje na celom svete, spoločnosť je schopná odsledovať tento vývoj vo všetkých regiónoch aj krajinách celého sveta. Čísla z najdôležitejších nákupných období v tomto roku ukázali nárast v online predaji o viac ako 35%.

    “Covid-19 a jeho dopady ako zákazy vychádzania alebo dodržiavanie odstupov viedli k masívnym zmenám v maloobchodnom sektore na celom svete”, hovorí Michiel Greeven, EVP Global Sales v DHL Express. “Následkom toho je, že nákupné správanie sa zákazníkov, ale aj B2B kupujúcich, sa významne zmenilo a preorientovalo sa viac a viac na online svet. Z hľadiska elektronického obchodovania by sa dokonca dalo povedať, že Covid-19 priniesol rok 2030 do roku 2020, kde sa online nakupovanie a nevyhnutná preprava s tým spojená stali bežným štandardom. A toto sa netýka len B2C maloobchodníkov, ale aj B2B elektronického obchodovania. Hlavne v týchto dňoch neistoty pôjdu ponuky zliav do online priestoru. To bude mať vplyv aj  na  vrcholnú sezónu a kupujúci uprednostnia online nakupovanie, kde získajú tie najlepšie ponuky namiesto fyzického chodenia do obchodov. Rovnako s výsledkom potreby rýchlej prepravy. ”

    DHL Express je pripravená poskytnúť rýchle a spoľahlivé služby

    Vzhľadom na rastúce objemy a šíriaci sa vírus Covid-19 na celom svete,  sú výzvy pre logistických poskytovateľov enormné. Navyše ku konzistentnému sledovaniu situácie a flexibilnému manažovaniu predbežných opatrení na udržanie zamestnancov v bezpečí, tento nebývalý vrchol sezóny v preprave znamená  dodatočnú výzvu pre logistiku. Aby bola DHL Express pripravená, globálne  prijala viac ako 10 000 nových zamestnancov. Vďaka každoročným investíciám do infraštruktúry ako sú hub-y a gateways, lietadlá, automobily a najmodernejšie technológie, bola spoločnosť schopná významne znásobiť kapacity svojich prevádzok  a zvládať tak nápor blížiacich sa objemov.

    “Už niekoľko rokov zaznamenávame vysoký dopyt online obchodníkov po našich expresných službách, a tým aj silné rastúce objemy v globálnej expresnej sieti”, hovorí Travis Cobb, EVP Global Network Operations a Aviation v DHL Express. “Každoročne investujeme približne 1 miliardu Eur pre splnenie požiadaviek zákazníkov a doručenie ich tovaru v čo najkratšom prepravnom čase – a po celom svete. Vďaka šialenej orientácii našich zamestnancov na zákazníkov a vďaka najmodernejším prevádzkam, je náš rast výsledkom výnimočnej kvality a naša sieť je pripravená na vrchol sezóny. Dokonca aj v období druhej vlny pandémie zabezpečíme, aby obchodovanie našich zákazníkov pokračovalo a aby bol globálny obchod v bezpečí.”

    Investície a znásobené kapacity (vybrané príklady):

    Miesto Investícia Spustenie % navýšenia kapacít
    Kolín (Nemecko) 123 mil. EUR November 2019 ztrojnásobené
    Malmö (Švédsko)    20 mil. EUR Október 2020 ztrojnásobené
    Malpensa (Taliansko) 109 mil. EUR September 2020 12  x vyššie
    Istanbul ( Turecko ) 132 mil. EUR Q1 2021 25  x vyššie

    Zvládnutie vysokého dopytu na prepravu z elektronického obchodovania a veľmi dôležitého prepravovania ochranného a medicínskeho tovaru si vyžaduje dodatočný počet nákladných letov; aj preto, že veľa osobných lietadiel stále nepremáva. Berúc toto všetko do úvahy, DHL Express významne zvýšila počet denných letov. Len za tento rok spoločnosť spustila do prevádzky štyri nové nákladné lietadlá typu B777 F a dve ďašie sú očakávané v najbližších mesiacoch. Týchto šesť dodatočných lietadiel umožní spoločnosti uskutočniť viac ako 3000 dodatočných  medzinárodných letov ročne.

Newsletter
Odoberajte náš newsletter.
Budete informovaný o aktuálnych kampaniach a novinkách zo sveta logistiky.