img

25. 10. 2022

Dekarbonizácia, roboty, diverzifikácia dodávateľského reťazca a riešenia alternatívnej energie.

Dekarbonizácia, roboty, veľké dáta, diverzifikácia dodávateľského reťazca a riešenia alternatívnej energie: DHL uvádza na trh najnovší „DHL Logistics Trend Radar“ s najväčšími trendmi:

  • Megatrendy a makrosily ako Covid-19, zmena klímy, urbanizácia a geopolitické udalosti neustále kolíšu, čím sa zrýchľuje rýchlosť transformácie v logistike.
  • Udržateľnosť naďalej poháňa inovácie s dekarbonizáciou a riešeniami alternatívnej energie, ktoré majú najväčší potenciál pri transformácii logistiky v blízkej budúcnosti.
  • Odolnosť dodávateľského reťazca je teraz dôležitejšia ako kedykoľvek predtým a podporuje diverzifikáciu dodávateľského reťazca pomocou analýzy veľkých dát, ktorá identifikuje príležitosti.
  • Rast dopytu spotrebiteľov tlačí na väčšiu automatizáciu a efektívnosť pomocou vnútorných mobilných robotov a stacionárnych robotov, ktoré pomáhajú zvyšovať produktivitu.

Bonn, 25. októbra 2022: V 6. vydaní DHL Logistics Trend Radar spája DHL 40 trendov, ktoré pomôžu formovať smerovanie podnikov, spoločností a technológií pre globálnu logistickú komunitu v nasledujúcom desaťročí. Z nich dekarbonizácia, roboty, veľké dáta, diverzifikácia dodávateľského reťazca a alternatívne energetické riešenia budú mať najväčší vplyv na transformáciu logistiky. Správa je výsledkom rozsiahlej analýzy makro a mikro trendov, ako aj poznatkov z mnohých zákazníckych angažovaností a veľkej partnerskej siete vrátane výskumných ústavov, technologických hráčov a startupov.

„Udalosti za posledné dva roky nám ukázali, aké dôležité je mať robustné dodávateľské reťazce a logistiku. Preto sme svedkami, ako podniky transformujú logistiku z tichej koncovej prevádzky na strategické aktívum a hnaciu silu hodnoty,“ hovorí Katja Busch, obchodná riaditeľka DHL a vedúca oddelenia zákazníckych riešení a inovácií DHL. „Veríme, že úspech v budúcnosti si vyžaduje inšpiráciu a inovácie, otvorenú výmenu názorov a intenzívnu spoluprácu. Zdieľaním 6. vydania DHL Logistics Trend Radar opäť pozývame našich zákazníkov a partnerov, aby spoločne formovali éru logistiky.“

DHL Logistics Trend Radar, publikovaný každé dva roky, ilustruje najdôležitejšie sociálne, ekonomické a technologické trendy v odvetví logistiky a sleduje ich vývoj. Od roku 2015 sa v Inovačných centrách DHL zišlo viac ako 70 000 návštevníkov, aby si vymieňali kontakty s odborníkmi DHL a medzi sebou – čiastočne vďaka úspešným virtuálnym podujatiam počas pandémie. Tieto zistenia sú konsolidované a premietnuté do DHL Logistics Trend Radar, ktorý funguje ako strategický a jedinečný zdroj pre globálnu logistickú spoločnosť, ktorý pomáha formovať smerovanie podnikania a technológií.

„DHL Logistics Trend Radar používajú naši zákazníci, partneri a kolegovia ako North Star na navigáciu v budúcnosti a existuje už takmer 10 rokov,“ dodáva Klaus Dohrmann, VP Head of Innovation Europe, DHL Customer Solutions & Inovácia. „V tohtoročnom vydaní sme predstavili nové trendy, ktoré sa stali relevantnejšími pre odvetvie logistiky, ako sú počítačové videnie, interaktívna umelá inteligencia, inteligentné štítky a DEIB (diverzita, rovnosť, začlenenie a spolupatričnosť), pričom mnohé ďalšie trendy sú ďalej objasnené oproti predchádzajúcemu. vydanie, ktoré ponúka viac podrobností. Napríklad piaty trend udržateľnej logistiky – ktorý bol najhorúcejšou témou minulého roka – sa ďalej delí na cirkulárnosť, dekarbonizáciu, alternatívne energetické riešenia a ďalšie trendy. Udržateľnosť je dnes určite stále hlavnou témou našich zákazníkov, ale zabezpečenie odolnosti v dodávateľskom reťazci sa stáva ústredným bodom pri transformácii logistiky. Stavový príbeh dodávateľského reťazca o efektívnosti a prevádzkovej dokonalosti sa teraz dopĺňa o pochopenie, že dodávateľský reťazec je základnou hnacou silou vytvárania hmatateľnej hodnoty.

Diverzifikácia dodávateľského reťazca vedie k odolnosti, pričom kľúčovú úlohu zohráva viditeľnosť
Keďže katastrofy súvisiace s klímou a geopolitické zásahy sú čoraz bežnejšie, organizácie sa snažia diverzifikovať svoje dodávateľské reťazce v snahe zvýšiť odolnosť svojich operácií. Multisourcing, partnerstvo s viacerými konkurenčnými dodávateľmi a multishoring, výber poskytovateľov vo viacerých alebo rôznych krajinách alebo regiónoch, sú niektoré zo stratégií, ktoré môžu organizácie prijať. Rozšírenie dodávateľského ekosystému a rozšírenie výrobných a distribučných sietí môže dosiahnuť zvýšenie odolnosti, agilnosti, schopnosti reagovať a konkurencieschopnosti. 76 % opýtaných podnikov plánuje v priebehu nasledujúcich dvoch rokov vykonať významné zmeny vo svojej dodávateľskej základni, aby zabezpečili odolnosť dodávateľského reťazca. Kľúčom k vybudovaniu odolných dodávateľských reťazcov je viditeľnosť. V tomto prípade veľké údaje pomáhajú analyzovať veľké množstvo údajov s cieľom odhaliť minulé vzorce, zdôrazniť zmeny súčasného stavu v reálnom čase a vytvoriť predpovede a prognózy do budúcnosti. Organizácie, ktoré sú v popredí a vidia najväčšie zisky vo svojich dodávateľských reťazcoch, sú tie, ktoré sú schopné analyzovať obrovské množstvá rýchlo narastajúcich, neštruktúrovaných údajov, zatiaľ čo tie, ktoré sa pozerajú len na základné transakčné údaje, prichádzajú o príležitosti na zviditeľnenie. Digitálne dvojčatá, ďalší novovznikajúci trend, ktorý pomáha zviditeľniť podnikanie, môže posilniť postupy prediktívnej údržby v prevádzkach, znížiť priemyselné poruchy o 70 % a udržať dodávateľské reťazce v chode. Počítačové videnie – ďalší príklad – umožňuje efektívnejšie procesy a bezpečnejšie operácie.

Udržateľnosť životného prostredia na prvom mieste každého programu
Téma trvalej udržateľnosti životného prostredia vo svete naďalej získava na aktuálnosti a tohtoročná správa sa ďalej ponára do konkrétnych trendov trvalej udržateľnosti, pričom sa rozširuje aj do systémov a procesov, nielen do technológií. Nové trendy, ktoré sa objavili s významným vplyvom, sú dekarbonizácia, alternatívne energetické riešenia, cirkulárnosť a starostlivosť o životné prostredie. V trende dekarbonizácie Svetové ekonomické fórum nedávno zistilo, že dodávateľský reťazec s nulovou čistou sieťou nezvýši ceny v priemere o viac ako 4 %. Keďže mnohí zákazníci sú teraz ochotní priplatiť si za udržateľnejšie možnosti, spoločnosti skúmajú rôzne existujúce riešenia dekarbonizácie pre svoje dodávateľské reťazce. 85 % spotrebiteľov sa za posledných päť rokov stalo „zelenšími“ vo svojom nákupnom správaní a 65 % sa zmierňuje s celkovými zmenami životného štýlu, čo núti spoločnosti kontrolovať spôsoby, ako urobiť ich produkty ekologickejšími, pričom sa často zameriavajú na svoje dodávateľské reťazce. Pokiaľ ide o alternatívne energetické riešenia, spoločnosti by mali preskúmať plánovanie elektrického vozového parku. Zo 755 miliárd dolárov investovaných do energetickej transformácie v roku 2021 bolo 36 % investovaných do elektrickej dopravy. Jedným z trendov, ktorý má potenciál zmeniť obchodné modely, je kruhovosť. V súčasnosti sa recykluje alebo opätovne používa iba 8,5 percenta celkovej spotreby materiálu v spoločnosti. Logistické organizácie čelia veľkým príležitostiam vo všetkých segmentoch dodávateľského reťazca zlepšiť svoje úsilie o udržateľnosť pomocou princípov obehovosti, a tak reagovať na potreby svojich zákazníkov.

Automatizácia a efektivita prinášajú najväčšiu príležitosť na zvýšenie produktivity
Aby spoločnosti udržali krok s rastúcim dopytom spotrebiteľov, budú musieť začať hľadať technológie automatizácie a efektivity, ktoré im pomôžu zvýšiť produktivitu. Dôležité trendy, ktoré tu treba spomenúť, sú vnútorné mobilné roboty a stacionárne roboty, ktoré ďalej podávajú ruku personálu na zemi. Vnútorné mobilné roboty sa v priebehu rokov značne diverzifikovali vďaka neustálemu technologickému pokroku. Tieto vnútorné mobilné roboty môžu teraz presúvať tovar z jedného miesta na druhé, pomáhať pri nakladaní a vykladaní kontajnerov alebo nákladných áut a dokonca asistovať pri podpore zariadenia s upratovaním a zabezpečením. Na druhej strane stacionárne roboty môžu byť strategicky umiestnené v skladoch alebo centrách na optimalizáciu procesov. Logistiku si v budúcnosti nebude možné predstaviť bez automatizovaných procesov využívajúcich kolaboratívne roboty.

DHL má štyri inovačné centrá v Nemecku, Singapure, USA a Spojených arabských emirátoch, ktoré sú priekopníkmi budúcnosti logistiky a podporujú inovácie zamerané na zákazníka po celom svete. Tieto kreatívne centrá usporadúvajú workshopy, prehliadky inovačných centier, podujatia a kolaboratívne inovačné projekty s cieľom lepšie pochopiť potreby zákazníkov a identifikovať akcie na vyriešenie kľúčových výziev dodávateľského reťazca. DHL využíva cielený, na používateľa orientovaný a systematický prístup k identifikácii budúceho vývoja, nových osvedčených postupov, potenciálnych priemyselných aplikácií a vplyvu týchto trendov na logistiku.

Pre viac informácií kliknite na link: https://www.dhl.com/global-en/home/insights-and-innovation/insights/logistics-trend-radar.html

 

Newsletter
Odoberajte náš newsletter.
Budete informovaný o aktuálnych kampaniach a novinkách zo sveta logistiky.