img

25. 10. 2022

Online nakupujúci sú ochotní zaplatiť viac za zelenú dopravu, zistil online prieskum DHL.

  • Väčšina európskych spotrebiteľov chce, aby sa online maloobchodníci stali udržateľnejšími, a to vrátane dodania a balenia.
  • 93 % európskych kupujúcich si vyberajú online obchody na základe možností doručenia.
  • Napriek výzvam na väčšiu udržateľnosť zákazníci požadujú bezplatné vrátenie tovaru a považujú ho za prostriedok na prerušenie obchodu, ak nie je dostupný.
  • S nárastom cezhraničných nákupov sa kľúčom stávajú spoľahlivé medzinárodné doručovacie procesy.

Bonn, 20. októbra 2022: V rámci prieskumu Online Shopper Survey 2022 vykonala spoločnosť DHL eCommerce Solutions prieskum medzi 5 000 online nakupujúcimi z deviatich krajín v celej Európe, aby lepšie porozumela ich zvykom nakupovať online. Štúdia poskytuje informácie o tom, cez ktoré kanály Európania uprednostňujú nakupovanie, čo je pre nich dôležité pri prezentácii produktov a štruktúre internetového obchodu a ako by chceli platiť. Doručovanie zohráva významnú úlohu v rôznych aspektoch: udržateľnosť sa pre európskych spotrebiteľov stáva čoraz dôležitejšou, pričom stredobodom záujmu je spoľahlivosť poskytovateľa doručovania.

„Jedným z kľúčových zistení nášho Online Shopper Survey 2022 je, že ponúkanie skvelého produktu za nízku cenu už nestačí na získanie lojálnej zákazníckej základne. Rôzne aspekty, ako sú možnosti platby, dôveryhodný doručovací partner a rôzne možnosti dodania, vrátane ekologického doručovania, môžu zmeniť prehliadač na kupujúceho. Naša správa poskytuje cenné tipy pre online predajcov, ktorí chcú ďalej rozširovať svoje podnikanie a zákaznícku základňu,“ hovorí Henning Gaudszuhn, viceprezident Customer Experience v DHL eCommerce Solutions.

Online nakupujúci chcú byť ekologickí

Udržateľnosť už nie je okrajovým problémom: 53 % kupujúcich v elektronickom obchode v celej Európe chce, aby sa online maloobchodníci stali udržateľnejšími, vrátane dodania a balenia. Viac ako pätina švédskych nakupujúcich dokonca tvrdí, že by vždy zaplatili viac za ekologické dodávky. Okrem toho 58 % európskych kupujúcich je ochotných čakať na doručenie dlhšie, ak by to znamenalo, že je udržateľnejšie, aj keď bolo doručenie v ten istý deň alebo na druhý deň. Preto sa pri výbere oplatí venovať pozornosť cieľom a opatreniam poskytovateľa logistických služieb v oblasti udržateľnosti.

„Zvýšením počtu bezobslužných dodávok môžeme znížiť až 30 % emisií CO2 na poslednej míli. Vzhľadom na naše dlhoročné skúsenosti sme schopní strategicky umiestniť skrinky na balíky a servisné body DHL na často frekventované miesta, ako sú obchody s potravinami a telocvične,“ hovorí Henning Gaudszuhn.

DHL sa už niekoľko rokov usiluje o svoj plán udržateľnosti, ktorý počíta s tým, že DHL bude bez emisií čistých emisií do roku 2050. Spoločnosť investuje do udržateľných palív na všetkých dopravných trasách, elektronických vozidiel, efektívnejších procesov vo všeobecnosti a udržateľných prevádzkových budov. Služba GoGreen Plus skupiny Deutsche Post DHL umožňuje zákazníkom dekarbonizovať ich zásielky na všetkých prepravných trasách.

Nakupujúci očakávajú pohodlné doručenie a bezplatné vrátenie tovaru

Európski nakupujúci majú dnes vysoké očakávania, pokiaľ ide o bezproblémové a pohodlné doručenie a vrátenie tovaru. Ponuka správnych možností doručenia je nevyhnutná na prilákanie zákazníkov a optimalizáciu miery konverzie. V skutočnosti 93 % európskych kupujúcich tvrdí, že to, kde nakupujú online, je ovplyvnené možnosťami doručenia ponúkanými pri pokladni. A najmenej 75 % spotrebiteľov v Španielsku, Švédsku a Spojenom kráľovstve tvrdí, že opustili nákupný košík, pretože ich preferovaná možnosť doručenia nebola k dispozícii. V Rakúsku bol tento počet ešte vyšší, a to 85 %. Poskytovateľ logistických služieb tiež zohráva kľúčovú úlohu: 41 % európskych kupujúcich tvrdí, že vôbec nenakúpia v internetovom obchode, ak nie sú spokojní s ponúkaným poskytovateľom doručovania. Získanie dôveryhodného doručovacieho partnera pomáha premeniť zainteresované prehliadače na kupujúcich a zaručuje spokojnosť zákazníkov. Zatiaľ čo väčšina chce svoje nákupy doručiť priamo domov, bezobslužné doručovanie na čerpacie stanice a skrinky na balíky je čoraz populárnejšie.

Rozhodujúcu úlohu zohráva aj návrat. Pre niektorých nakupujúcich je povinnosť platiť za vrátenie tovaru prelomom: približne polovica potenciálnych európskych zákazníkov by vylúčila nákup v elektronickom obchode, ak by neponúkal bezplatné vrátenie tovaru. Aby sa predišlo rozporom s požiadavkami na väčšiu udržateľnosť, efektívny a udržateľný koncept návratnosti je rovnako dôležitý ako ekologické dodávky. 81 % nakupujúcich by uprednostnilo, aby bol štítok na vrátenie zahrnutý do ich balíka namiesto toho, aby si ho museli sami vytlačiť.

Spotrebitelia požadujú spoľahlivé a transparentné možnosti doručenia, najmä pri nákupoch v zahraničí.

Viac ako dve tretiny európskych spotrebiteľov uskutočnia aspoň jeden cezhraničný nákup mesačne. Je to spôsobené predovšetkým tým, že špecifické produkty a značky nie sú dostupné v domovskej krajine nakupujúceho (45 %), zatiaľ čo 33 % uvádza nižšie ceny ako dôvod pre medzinárodné nakupovanie. Spotrebitelia, ktorí sa obávajú colných nákladov, zložitých pravidiel vrátenia tovaru a predĺžených dodacích lehôt pri nákupe od zahraničných poskytovateľov, hľadajú bezpečné a dôveryhodné doručovacie spoločnosti, ktoré dokážu zabezpečiť spoľahlivú logistiku.

„Online nakupujúci by mali väčšiu dôveru pri cezhraničnom nakupovaní, ak by sa zmiernili niektoré z ich obáv. V konečnom dôsledku by spotrebiteľ nemal pociťovať žiadny rozdiel medzi domácim alebo cezhraničným doručovaním balíkov v Európe,“ hovorí Alex Schmitz-Huebsch, viceprezident globálneho riadenia produktov a predaja, DHL eCommerce Solutions.

V súčasnosti sú Nemecko a Spojené kráľovstvo najobľúbenejšími krajinami pôvodu pre cezhraničné nakupovanie. Prekážky, ktorým e-taileri čelia v dôsledku Brexitu, spôsobili, že britskí spotrebitelia sú izolovanejší, ktorí radšej nakupujú na mieste a pravdepodobne sa cítia menej spojení s európskou pevninou. Celkovo je trend opačný k efektu Brexitu, pričom 20 % európskych spotrebiteľov má v úmysle v budúcom roku zvýšiť medzinárodné nákupy.

Generačná medzera, pokiaľ ide o preferencie platieb

Vo všeobecnosti miera online nakupovania v celej Európe neustále rastie, pričom najprudší nárast bol zaznamenaný u starších spotrebiteľov. Podiel online nakupujúcich Baby Boomer v Nemecku vzrástol od roku 2018 o 33 %, pričom pandémia COVID určite pôsobí ako katalyzátor. Zatiaľ čo mladšie generácie stále robia väčšinu online nákupov, priepasť medzi mladými a starými sa neustále zmenšuje. Veľké rozdiely medzi mladými a starými možno vidieť v oblasti platobných preferencií. Mladšie generácie váhajú s používaním kreditných kariet a pri financovaní veľkých nákupov sa obracajú na platobné možnosti typu „kúpte teraz, plaťte neskôr“. Najpopulárnejším spôsobom platby vo všetkých vekových skupinách však zostáva kreditná alebo debetná karta. Niekoľko krajín má platobné zvláštnosti, napríklad vo Švédsku a Nemecku približne 20 % nakupujúcich chce dostať faktúru. V Poľsku chce 29 % platiť bankovým prevodom a v Českej republike takmer 20 % chce možnosť platby na dobierku.

Prieskum DHL Online Shopper Survey 2022 poskytuje spoločnosť DHL eCommerce Solutions a poskytuje prehľad o medzinárodnom odvetví elektronického obchodu, konkrétnych trhoch a preferenciách spotrebiteľov. Spoločnosť DHL si objednala štúdiu s cieľom lepšie pochopiť online nákupné návyky európskych spotrebiteľov. Prieskum sa uskutočnil v prvej polovici roku 2022 na deviatich európskych trhoch (Spojené kráľovstvo, Francúzsko, Španielsko, Nemecko, Švédsko, Poľsko, Holandsko, Česká republika a Rakúsko) a zúčastnilo sa ho 5 000 účastníkov, ktorí vyplnili online dotazník.

Prieskum DHL Online Shopper Survey 2022 je k dispozícii na bezplatné stiahnutie na adrese
https://www.dhl.com/parcel-connect/global-en/insights/online-shopper-report-2022

Newsletter
Odoberajte náš newsletter.
Budete informovaný o aktuálnych kampaniach a novinkách zo sveta logistiky.